یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ |۳۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 7, 2024
میر باقری

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت ضمن اشاره به برپایی با شکوه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری و حضور پرشور مردم پای صندوق های رأی، تصریح کرد: در مجلس سیدالشهدا علیه السلام، همه باهم و حول محور امام علیه السلام الفت و محبت داریم و با هم برادریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی میرباقری در مراسم عزاداری شب اول محرم در حرم مطهر بانوی کرامت ماه محرم را ماه توجه به ساحت سیدالشهدا علیه السلام توصیف نمود و اظهار داشت: مومنانی که توفیق حضور در صحنه کربلا را نداشتند، می توانند با نگاه به تاریخ حرکت قافله سیدالشهدا علیه السلام از مدینه به سوی مکه، چشم از این قافله و مراحل و منازل آن بر ندارند و در منزلی خود را به قافله سیدالشهدا(ع) برسانند تا در همراهی با حضرت، عاشورا را درک کند.

وی با بیان این که شب اول ماه محرم کاروان سیدالشهدا علیه السلام نزدیکی کربلاست و هرچه زودتر باید خود را به قافله حضرت برسانیم تا لااقل دیر که آمدیم در روز عاشورا خود را به حضرت برسانیم و نهضت عاشورا را درک کنیم، خاطرنشان کرد: وجود مقدس علی بن موسی الرضا علیه السلام در روایتی معروف برای درک قافله سید الشهدا علیه السلام و ملحق شدن به آن چندین دستور دادند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت در ادامه به تبیین روایت امام رضا علیه السلام پرداخت و خاطرنشان کرد: روز نخست ماه محرم، روزی است که حضرت زکریا در این روز روزه‌دار بوده، دعا کردند و از خداوند متعال ذریه طیبه خواستند و خدای متعال جناب یحیی را به ایشان عنایت فرمود؛ از این رو در روایت است که اگر کسی روز اول ماه محرم را روزه بگیرد و از خداوند بخواهد خداوند فرزند صالح شهید به ایشان عنایت خواهد فرمود.

وی با بیان این که در گستره تاریخ همه اقوام حتی قوم جاهل حرمت ماه محرم را نگه می‌داشتند و جنگ در آن را ممنوع می دانستند، خاطرنشان کرد: یزیدیان با شکستن حرمت ماه محرم حرمت پیامبر(ص) را نگه نداشتند و ذریه ایشان را به شهادت رسانده اهل بیت ایشان را به اسارت بردند.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری ضمن تبیین ادامه روایت به آثار گریه بر امام حسین علیه السلام اشاره نمود و اذعان داشت: در صحنه کربلا آسمان‌ها و زمین بر شهادت سیدالشهدا گریه کردند و بیش از ۴ هزار ملک از خدای متعال اجازه یاری خواستند و فرود آمدند و وقتی به زمین رسیدند که حضرت به شهادت رسیده بود؛ اینان همچنان غبارآلود و غصه‌دار در کنار قبر سیدالشهدا وقوف نموده، مشغول عزاداری‌اند و منتظر قیام امام زمان(عج) تا کنار ایشان با شعار یالثارات‌الحسین خونخواهی کنند.

وی افزود: مبتنی بر این روایت کسانی که به دنبال یاری حضرت بودند و از قافله سیدالشهدا علیه السلام جا مانده‌اند، اگر سر و صدا و لهو دنیا آنان را از توجه به سیدالشهدا علیه السلام و راه نهضت حسینی غافل نکند، حتما در رکاب امام زمان(عج) جزء خون خواهان ثارالله علیه السلام خواهند بود.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر به ثواب گریه بر شهادت امام حسین علیه السلام اشاره نمود و اذعان داشت: اشک بر سیدالشهدا علیه السلام پاک کننده نفوس است و همچون توبه، ریشه گناهان را از وجود انسان می‌زداید؛ در این بین هیچ فرقی بین گناه کوچک و بزرگ وجود ندارد.

وی با تأکید بر این که زیارت امام حسین علیه السلام، غبار آلودگی گناه را از انسان دور می‌سازد، اذعان داشت: کمتر عبادتی داریم که به اندازه بکاء و زیارت امام حسین علیه السلام برای آن تصریحات مکرری صورت گرفته باشد؛ فرصتی بگذاریم تا زیارت عاشورا و زیارت‌های کوتاه‌تر را در این ایام قرائت کنیم؛ اگر انسان سه بار «صلی الله علیک یا اباعبدالله علیه السلام» بگوید، هر کجای عالم که باشد، سلامش به سید الشهدا علیه السلام می‌رسد.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با اشاره به این که فضائل و ثواب زیارت امام حسین علیه السلام با حج، جهاد و آزادکردن بنده مقایسه و از همه آنها افضل و برتر شمرده شده است، اذعان داشت: اگر می‌خواهیم در غرفه‌ها و منازل بهشتی در معیت وجود مقدس نبی مکرم اسلام باشیم و حجاب بین ما و ایشان برداشته شود، باید به گونه ای باشد که جوار حضرت را درک کنیم؛ نباید نسبت به دشمنان سیدالشهدا علیه السلام بی تفاوت باشیم و باید آنها را لعن کنیم.

وی با بیان این که انسان از فضیلت‌های بسیاری که خدای متعال در جای‌جای زندگی دنیا نهفته است غافل است، خاطرنشان کرد: کسی که می‌خواهد درجات بالای بهشتی را درک و در معیت با سیدالشهدا علیه السلام باشد، باید با رها شدن از لهو لعب دنیا، با غصه های اهل بیت علیهم السلام غصه دار و با شادی ایشان شاد شود.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر در بخش پایانی سخنان خود، ضمن اشاره به برپایی با شکوه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری و حضور پرشور مردم، با بیان این که همه ما زیر خیمه امام حسین علیه السلام یک گروه واحدیم، اظهار داشت: «ان الحسین یجمعنا» ولایت امام حسین علیه السلام عامل الفت و مودت ماست و ما بر محور امام حسین جمع می‌شویم.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری تصریح کرد: اختلاف نظرهایی که سر جایش خوب و مفید است؛ این اختلاف نظرها اگر درست اداره شود و دقت کنیم تا شیاطین نفوذ نکنند، موجب رشد و تعالی اجتماعی خواهد شد؛ باید دقت داشته باشیم که هرچه هست مال بیرون مجلس امام حسین علیه السلام است و در مجلس سید الشهدا علیه السلام، همه باهم و حول محور امام علیه السلام الفت و محبت داریم و همدیگر را دوست داریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha